La Zenian bussiliikenteeseen parannus

La Zenian alue on viime vuosien ajan kärsinyt pysäkkien puutteesta, mutta uusi suunnitelma tilanteen korjaamiseksi on nyt esitelty kunnanvaltuustolle. 
 
La Zenian aluetta palveli jo kauan ennen N-332 -tien leventämistä sen kautta kulkevat bussit. Kun tie levennyksen jälkeen avattiin, linja-autoliikenne jätettiin kokonaan huomioimatta. Moni uskoo tilanteen johtuvan siitä, että kaupunginvaltuusto ei erikseen vaatinut pysäkkien palauttamista tien levennysprojektin yhteydessä. 
 
Vanha bussilinja näkyy yhä omalla, kapealla kaistallaan niin kutsutussa Orihuelan aluesuunnitelmassa. Vaikka pysäkkejä ei ollut, linja-autoilla oli tapana pysähtyä ottaakseen matkustajia kyytiin tai päästääkseen heitä pois. Kuljetusyhtiö päätti kuitenkin lopettaa pysähtymisen turvallisuussyistä sekä sakkoja ja ruuhkautumista välttääkseen.
 
Esitys pysäkkien pystyttämiseksi sekä 24 parkkipaikan rakentamiseksi on nyt esitelty Alicanten kaduista vastaaville viranomaisille lopullista hyväksyntää varten. 
 
Orihuela Costan kunnanvaltuutettu Martina Scheurer kertoi projektin maksavan 126 000 euroa. Scheuerin mukaan suuri osa olisi voitu sisällyttää alkuperäiseen tien laajennussuunnitelmaan - näin myös alueen linja-autoliikenne olisi jatkunut keskeytymättömänä. 
 
Section
Summary
La Zenian alue on viime vuosien ajan kärsinyt pysäkkien puutteesta, mutta uusi suunnitelma tilanteen korjaamiseksi on nyt esitelty kunnanvaltuustolle. 
 
La Zenian aluetta palveli jo kauan ennen N-332 -tien leventämistä sen kautta kulkevat bussit. Kun tie levennyksen jälkeen avattiin, linja-autoliikenne jätettiin kokonaan huomioimatta. Moni uskoo tilanteen johtuvan siitä, että kaupunginvaltuusto ei erikseen vaatinut pysäkkien palauttamista tien levennysprojektin yhteydessä.