Sähköinen asiointi lähtenyt vilkkaasti käyntiin Torreviejassa

Torreviejan kaupunki otti toukokuussa käyttöön sähköisen asiakasportaalin La Sede Electrónican, jonka kautta on mahdollista anoa lähes 200 erilaista lupaa, todistusta tai palvelua käymättä itse virastossa.

Ensimmäisen käyttökuukauden aikana palveluun kirjauduttiin sisään yli 10 000 kertaa ja sitä käytti lähes 4000 rekisteröitynyttä käyttäjää. Sähköisen portaalin kautta voi tällä hetkellä asioida 16 eri kunnallisella osastolla, kuten paikallispoliisi, joukkoliikenne, hautausmaat, yleiset palvelut, liikunta ja urheilu ja kaupunkisuunnittelu.

Kaupunki on kouluttanut 660 virkamiestä toukokuusta lähtien hallinnoimaan sähköistä palveluaan. Tällä hetkellä 63 % kaupunginhallinnon toiminnoista hoidetaan jo sähköisen portaalin kautta.

Torreviejan pormestari Eduardo Dólon kertoi, että että ensimmäisen kuukauden aikana portaalin kautta käsiteltiin yli 75 000 asiakirjaa ja allekirjoitettiin sähköisesti 200 dokumenttia joka päivä. Sähköisen portaalin kautta lähetettiin yli 500 viestiä kaupunkilaisille tai yrityksille.

Palveluun pääsee kirjautumaan verkkosivuilla www.torrevieja.es. Lista sähköisistä palveluista löytyy tämän linkin kautta: https://torrevieja.sedelectronica.es/dossier.10. Palvelua pääsee käyttämään hankkimalla ensin digitaalisen tunnistuksen. Sen hankkimiseksi löytyy englanninkieliset ohjeet täältä: https://clave.gob.es/clave_Home/en/registro/Como-puedo-registrarme.html?fbclid=IwAR1H6wcQ9z6LwWyqdxar92jhhiPl8QOH4fpRSo7IY3APzLfVc9VWfd-vgAU.

Lähde: http://www.torrevieja.es/sal/noticias/2020/07/Un%20mes%20de%20administracion%20electronica/index.aspx

Section
Summary
Ensimmäisen käyttökuukauden aikana palveluun kirjauduttiin sisään yli 10 000 kertaa ja sitä käytti lähes 4000 rekisteröitynyttä käyttäjää.